1 Eylül 2012 Cumartesi

Acıka nasıl yapılır ?? ㋡

Adapazarına verdiğim siparişimiz gelene kadar antepli komşum,  sevgili arkadaşım nuranın  verdiği biber salçasını annem acıka yapalım bundan dediği anda yarıştım markete :)))  hem komşularımda nasıl yapıldığını öğrensinler istedim...
Biz ailecek çok sevdiğimiz için kahvaltı masamızın olmazsa olmazlarındandır....

MALZEMELER:
Yarım kg Biber salçası
10 diş sarımsak
20 adet orta boy ceviz
1 paket acıka kokusu ve malzemesi
Zeytin yağı

YAPILIŞI :
Cevizleri kırıp kabukların dan temizledikten sonra bir havanın içinde yada torbanın içinde toz olamayacak şekilde biraz dövelim, Salçayı geniş bir kabın içine koyalım üzerine kırılmış cevizleri dökelim, acıka için marketlerde hazır satılan acıka baharatları var  yarım kg için yarısını  boşaltıyoruz,  üzerine azıcık zeytin yağını gezdirelim ve köfte yoğurur gibi 5 dk acıkayı yoğuruyoruz kahvaltı masası için servise hazırdır.
Not: Ben içine birazda fındık atıyorum çook lezzetli oluyor evde kalmadığı için koyamadım ama denemenizi tavsiye ederim.

Sabah kahvaltınız için afiyet olsun....