8 Eylül 2012 Cumartesi

Havoş'un İncir Tatlısı ㋡

Uzun zamandır yapmak istediğim bir tatlıydı bu güne kısmetmiş :=)
Rabbimin yarattığı herşey çok güzel ama incirle aramız kötü sanırım 5 yaşındaydım yanlışlıkla incirin sütünü gözüme sürmüştüm yaşadığım bu olaydanmıdır nedir incirle aramızda hep bir mesafe olmuştur.
İncirin kurutulmusunu tatlının içinde yiyebildiğim için evde bulunan kurutulmuş incirden tatlı yapma planımı bu gün hayata geçirdim....
Oktay ustanın kitabındaki tarifte taze incirden yapılıyor ben kuru incirden yaptım bu 1.  incirin içini alıyorduk ben almadım bu 2. ve kaynayan suyuna su koyuluyor ben süt koydum bu 3. birde fırında pişiriliyordu ben tencerenin içinde pişirdim bu 4. baya değiştirmişim :)  havoşun tarifinde her şey  çok farklı  bakalım tadını nasıl bulacak bizimkiler....

Malzemeler
10 adet kurutulmuş incir
Yarım  su bardağına şeker
1 su bardağı ceviz içi
1 çay kaşığı tarçın
1 adet limonun rendelenmiş kabukları

Yapılışı :
Kurutulmuş incirin içini almanıza gerek yok ben almadan malzeme ile doldurdum çokta güzel oldu....
Robotun içine cevizleri, tarçını, limon rendesini'de ilave ettim ve iki  kaşık toz şekeri'de koyduktan sonra robotu çalıştırdım.
Çekilmiş cevizleri  çay kaşığı yardımıyla önceden hazırladım incirlerin içine yavaş yavaş doldurdum, hazır olan incirleri küçük bir tencereye yerleştirdim ve içine 1 bardak süt koydum birazda kaşık yardımı ile hepsinin üzerine döktürdüm ıslanmaları için incirleri kısık ateşte kaynamaya bıraktım, süt kaynarken yaptığı köpük incirlein üzerinide süsledi 15  dk falan kaynattım sanırım  altını kapatmak zorunda kaldım süt bitti sıcak haliyle geniş servis tabağına aldım ve buz dolabına soğumaları için bıraktım ....   
İncir tatlısının yanına kaymak yakıştırdım  kaymak siparişim gelmeden tatlımın tabağını balla süsleyerek görücüye çıkardım siz yanına neyi yakıştırısanız onu ekleyin Evdekilerin yorum larını şimdiden merak ediyorum :=))

Hadi afiyet olsun hanımlar....