29 Eylül 2012 Cumartesi

Havoşun Çakma Kumpiri ㋡

Bu gün ne pişirsem dediğim anda ilk aklıma gelen fikir  kumpir oldu .
Patateslere baktım kumpirlik kadar büyük değiller bende çakma kumpir yapim bari dedim iyide oldu bee  afiyetle yedik :=))) 

Malzemeler :
1 kg patates
kaşar, tere yağı, tuz garnitür, mayanoz, yoğurt, haşlanmış mısır.

Yapılışı :
Patateslerin kabuklarını soyum tencerede kaynatıyoruz.
Patatesler haşlanırken bir taraftan  garnitürünü hazırlamaya başlıyoruz hani şu konserve olan karışık garnitürlerden bir kavanozu tabağın içine boşaltıyoruz üzerine konserve olarak satılan 1 kutu haşlanmış mısırı ilave ediyoruz bizimkiler fazla mayonez sevmedikleri için ben yarısı mayonez yarısı yoğurttan göz kararınca hazırladım ve hepsini harmanlayıp bir köşede bekletiyoruz.
Kaynamış patatesleri rende yardımı ile rendeliyoruz, geniş bir tencerenin içine soğumadan rendelediğimiz patatesleri koyuyoruz  göz kararınca tereyağını ilave edip sürekli 5 dk. karıştırıyoruz ardından kaşarı  ilave edip sürekli karıştırıyoruz iyice kaşarın eridiğinden emin olduktan sonra tuz ilave edip borcam tepsiye sıcağı ile boşaltıyoruz üzerine önceden hazırladığımız garnitürü boşaltıyoruz. 
NOT : İsteğe göre malzemeleri çoğalta bilirsiniz ben elimde olanlarla bunu yapabildim :=))