13 Eylül 2012 Perşembe

Yıl başı Hindisi Nasıl pişirirlir ? ㋡

Yılbaşı gecelerini hep sevmişimdir :)))
Yeni yılın gelmesine daha çok var geçenlerde kahve molası vermiştim kendime bu arada arşivide kolaçan edeyim derken  önceden çekilmiş bir kaç yemek fotolarımı buldum sırasıyla ekliyorum bunlardan biriside geçen sene yılbaşı gecesine hazırladığım sofranın ve yemeklerimin resimleriydi .... Yeniyıl yaklaştımı günler öncesinden hazırlıklara başlarım her yıl olmazsa olmazlarımın arasında
1. sırada Çam ağacı gelir mutlaka özenle süsler salonun baş köşesine yerleştiririm,
2. sırada hediyeler gelir onları'da günler öncesinden davete gelecek kişi sayısına göre özenerek hazırlar  ve çam ağacının altında sahiplerini beklemeye yerleştirim :)
3. sıra  hani şu uğuruna inandığımız kırmızı donlar varya işte onlar mutlaka olmazsa olmazlardan olaraktan alınır...
4. sırada ise yemek listesi gecenin yakışırlığına mutlaka özenelirek hazırlanır...
Geçen sene ilk kez yıl başı gecesine hindi pişirdim alış veriş sırasında yaa ben neden hindi yapmıyorumki dediğim anda bir baktımki hindi benim şaryoda  :))) Bakalım nasıl hazırlanmış......

Malzemeler
1 adet küçük hindi
2,5 su bardağı pirinç
2 adet soğan
5 diş sarımsak
baharat, tuz, zeytin yağı

Hazırlanışı :
Hindiyi iyice yıkıyoruz ve kısık ateşte ütülüyoruz hanımlar  :)  soğanları  ince ince doğruyoruz yarım çay bardağı zeytin yağı koyuyoruz tencerenin içine soğanları kavuruyoruz,  içine sarımsakları'da atıyoruz ve ardından içine az lezzet vermesi için kaşığın ucuzla tereyağı ilave ediyoruz, pirinçleri'de ekliyip bir harmanlıyoruz evde önceden varsa tavuk suyu veya et suyu benim genelde bulunduğu için yarım su bardağı et suyunu koyuyoruz ve birazda  pirinçlerin kavrulması için karıştırıyoruz, kavrulduğun'dan emin olduktan sonra altını kapatıyoruz içine tuz, hazır satılan barbekü, tavuk, et için kişni ve sosları var ben bir kaç çeşit kafama göre alıp az ondan az bundan derken damak tadımıza uygun bir lezzette getiriyorum :)
Hazır olan harcı kaşık yardımı ile hindinin içine sıkıştırmadan dolduruyoruz ve iç harcı tamam olan hindinin  bacaklarını ip yardımı ile sıkıca bağlıyoruz pirinçlerin dökülmemesi için.
Genelde fırın poşetleri vardır hazır satılır hindi için olanını almayı unutmayın.
Hazır olan hindimizi  pişirmek için büyük bir fırın poşetinin içine koyuyoruz 90c lik sıcaklıktaki fırının içinde yavaş yavaş aheste eheste pişmeye bırakıyoruz  hızlıda pişe bilir fakat ben genelde yemekleride kısık ateşte pişirdiğim için bu yüzdende hindinin pişme süresi sanırım 4 saati bulacak derecesi düşük olduğu için ama ağır ateşte pişen her şeyin ayrı bir lezzetinin olduğunu unutmuyoruz hanımlar...

Afiyet olsun hanımlar...