8 Eylül 2012 Cumartesi

Hamsi Nasıl yapılır ??? ㋡

Av mevsiminin açıldığı şu günlerde taze taze balık yiyebileceğimize seviniyorum valla  :=)))
Ailecek  deniz mahsüllerini mevsiminde sıklıkla tüketmeye çalışırız  helede hamsiyi çook severiz,  hemen  hemen her hafta evimize balık girmesine özen gösteririz. Sanırım  içinde omega 3 olduğununda artısı çok büyük tabi canıımmm ...
Bir zamanlar balık yiyemezdim ama temizlemesine bayılırdım iğğ demeyin halada öyleyim :)

Ben bir kilo hamsiyi  temizlerken  kılçıklarınıda çıkartıp  temizliyorum, iyice yıkadıktan sonra bir süre sularının iyice süzülmesi için bekletiyorum, suları süzülen hamsileri önce tuzluyoruz ardından mısır ununa buluyoruz  iki tane hamsiyi içleri bir birine bakacak şekilde yapıştırıyorum köfte gibi :))
Zeytin yağı ile kızdırılmış tavanın içine diziyorum az kısık ateşte köfte kızartır gibi kızartıp çeviriyorum sonra servis tabağına alıp masada baş köşeye yerleştiyorum...
Bazen yağsız olsun diye istek  alınca yarısını fırın'da yapıyorum yarısınıda kızartıyorum  kanımca kırk yılın başı aman ne olcak azıcık yağdan diyiverip  hamsiyi kızartıp yiyeceksin fırın hamsiyi kurutuyor tavanın lezzeti bi başkada bazen dinletemiyom işte :)))
Servis yaparken hamsinin yanına yeşilliği bol olan  salata ekleyi veriyorum ve şalgamıda koydukmu offf offf yemede yanında yattt ....

Afiyet olsun :))


TAVADA KIZARTIŞMIŞ

FIRINDA OLDUĞU ZAMAN

HAZIRLANIŞI