29 Eylül 2012 Cumartesi

Hawoşun Elma Tatlısı ㋡

Fazla yenmediği  halde inat eder gibi  eve 1-2 kg elma alınınca ziyanlığına çıldırıyorum...
Gene evde elma çokluğu yaşadığım bu gün ne yapsam bunlardan diye düşünürken aklıma tatlı yapmak geldi genelde elma hoşafı yaptığım için bu sefer değişiklik olsun istedim iyide olmuş en azından gözüm bayram etti :=))).....

Malzemeler :
6-7 adet elma
5 yemek kaşığı toz şeker
1 adet çubuk tarçın

Yapılışı :
Elmaları iyice yıkayıp saplarının olduğu yerden bıçakla kapak açıyoruz, bıçak yardımı ile içindeki çekirdekleri alıyoruz hazır olan elmaları geniş tencerenin içine yerleştirip üzerine toz şekeri serpme yapıyoruz çubuk tarcını tencerenin dibine koyup elmaların yarısını geçecek şekilde su ilave ediyoruz bu arada tane tane üzümler vardı kıyamadım onlarıda attım içine kalan suyu hoşaf olsun diye :=)) . 
Kısık ateşte elmalar yarı pişmiş olana kadar kaynatıyoruz, elmalar hazır olunca soğuması için servis tabağına alıp buz dolabına koyalım.


İçinin harcı :
Elmaların içine kaymak çok yakıştırdım ama migrosa gitmeye üşendiğim için elimdeki malzemelerden bu harçı çıkardım çokta yakıştı vede beyenildi :)))
2 su bardağı süt
3 tatlı kaşığı irmik
1 tatlı kaşığı kakao
1 yemek kaşığı toz şeker

Küçük tencerenin içine sütü koyuyoruz üzerine irmik, kakao, şeker  ilave edip sürekli muallebi kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz.
Hazır olan iç harcımızı servis yaparken elmaların içine tatlı kası ile alabildiğince koyup  üzerine ben sevdiğimz için ceviz, kuru üzüm tarçın ilave ettim ....

Afiyet olsun :))