8 Eylül 2012 Cumartesi

Aşure Nasıl yapılır ? ㋡

Arşivi karıştırırken bakın ne buldum :=))
Adapazarında yaşadığımız zamanlar...  Aşure zamanı anneciğimin köyüne giderdik kazanlarla aşure kaynatılırdı,  kovaların içine koyarlardı ve içindede bir kepçe genç kız olduğumuz için elimize kovaları tutuştururlardı  kuzenlerimle başlardık tanıdık tanımadık komşularımızın kapılarına gider herkeze bir, iki kepçe aşure dağıtırdık en keyif aldığım yeride insanların yüzündeki o mutlu ifadeydi  paylaşmaktı, komşuluktu belkıde sevginin saf olduğu zamanlardı.... Eskiden her şey çook doğaldı insanlar  nerdeee şimdi  o komşuluklar....

Zamanla ailemden öğrendiğim bu geleneğimizi devam ettirmeyi keyifle üstlendim....
Amann canım aşure pişirmekte ne var  yaparım  dediğim gün var ya o gün üstüme kaldı diye bilirim elimin lezzetin denmi Rabbimmi utandırmadı bilemiyorum yaptığım aşure çok beyenildi ilkkez yaptım dediğimde bile dalga geçtiğimi düşüneneler olmuşdu :)) Aşure zamanı biteli çok olmuştu  ama sanırım 3 ay kadar zaman içinde istek aldıkça kendimi aşure pişirirken bulduğumu hiç unutmuyorum  hatta  rüyalarımda bile aşure görmeye başlamıştım  :)

Malzemeler :
. 1 Su bardağı aşurelik buğday
. 2,5 Su bardağı şeker
. 2 adet çubuk tarçın
. 1 su bardağı haşlanmış nohut
. 1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
. 1 Su bardağı kurutulmuş üzüm
. 1 Su bardağı kurutulmuş incir
. 1 su bardağı kurutulmuş kayısı
. 1 Su bardağı ceviz içi
. 1 su bardağı fındık
. 1 su bardakı fıstık içi
. 1 su bardağı kurutlmuş dut
. 1 su bardağı nar taneleri
. 1.5 lt.  su

Hazırlanışı :
1 gece önceden kaynar suyun içine 1 bardak buğdayı koyup kapağını kapatıyoruz. kesinlikle önceden hastamanız lazım yoksa aşurenin içinde iyi pişmemiş oluyor.
Islatılan buğdayı önce iyice yıkıyoruz ve tek başına bir 15 dk. kaynatıyoruz piştiğinden emin olduğumuz vakit suyunu süzüyoruz..
Geniş bir tencerenin içine 1,5 Lt. su koyuyoruz ve içine haşladığımız buğdayı ekliyoruz  üzerine şekeri boşaltıyoruz şekerin erimesi için bir süre sürekli karıştırmayı unutmayın. Suyun Kaynamasını  beklerken bir taraftan incir ve kayısıyı küçük küçük doğruyoruz, cevizleri çok ufalanmayacak şekilde küçültüyoruz fındıklarıda bıçak yardımı ile ikiye ayrıyoruz.
Kaynayan suyun içine 2 adet çubuk tarçını atıyoruz ardından sırasıyla nohut, kuru fasulyeyi ekliyoruz 5 dk kaynamaya bırakıyoruz. Bekleme süresi dolnca ve yine sırasıyla  kurutulmuş üzüm, kayısı, incir, dut, ceviz ve fındıklarıda ekliyoruz karışım iyice bir birine karışması icin 1-2 dk. karıştırıyoruz kısık ateşte kapağı kapatıp yarım saat kadar kaynamaya bırakıyoruz fakat her 5 dk gelip karıştırmayı sakın unutmayın.
Aşuremiz hazır olunca sıcak sevenler için servisi hazırlarken isteğe göre üzerine ceviz, fındık, nar kimisi elma vs damak tadınıza göre ilave edip servis edebilirsinizi.

NOT : Kuş üzümünü kesinlikle koymanızı tavsiye etmiyorum çekirdekleri aşureyi yerken insanı rahatsız ediyor ben bir kaçkez koydum duyduğumuz rahatsızlıktan dolayı  birdahada koymadım.

Afiyet olsun