30 Ağustos 2012 Perşembe

Taze Fasulye Konservesi nasıl yapılır ? ㋡

Yazın herşeyin tazesini yiyebiliyoruz ama bunun kışıda var kışın maalesef hormonlusunu yiyebiliyoruz daha doğrusu yediriyorlar.
Yazdan aldığım taze, taze fasulyeyi kışlık nasıl yapıyoruz hanımlar bakalım.

MALZEMELER :
10 Kg Taze fasulye
5 Kg domates 
8 Adet 1 kg' luk Cam kavanoz kapakları ile birlikte.

YAPILIŞI:
10 kg taze fasulyeyi ayıklıyoruz hanımlar  :) biraz sinir bozucu ama idare edin artık. 
Taze fasulyeyi ben ortadan yarmasını çok sevdiğim için o şekilde hazırlıyorum siz nasıl arzu ederseniz öyle yapın hanımlar fasulyeleri  iyice yıkıyoruz,  kuruması için kenarda bekletmeye bırakıyoruz.

5 kg domatesi iyice yıkıyoruz ortadan ikiye ayırıp rendeliyoruz  normalde domatesi bütün koyarlar ama ben gene kendime has yapımımla rendeliyorum hanımlar siz nasıl arzu ederseniz o şekilde yapın.
 Rendelenmiş domatesleri fasulyelerin üzerine döküyoruz, biraz göz kararı ile içine sıcak su atıyoruzki çabuk kaynasın vede sulu olsun hanımlar.
Fasulyenin üzerine domatesi döktükten sonra  ben göz kararı ile yapıyorum yemeklerimi zeytin yağı gezdirıyoruz ve az tuz atıyoruz tencerenin altını orta ateşte yakıp sürekli karıştırıyoruz fasulyenın rengi değiştiği anda 10dk kaynatsanız yeter altını kapatıyoruz.
Bu işlem sırasında bir taraftanda  tencerenin içinde kapakları kaynatıyoruz ve ben doldurma esnasında kavanozun içine sıcak su koyuyorum kimisi kaynatıyormuş buna gerek yok sıcak suda kavanozu ısıtıyor bence,  sıcak kavanozun içine fasulyeyı alabıldığınce dolduruyoruz arada bir üzerinden bastırınkı içindeki havası çıksın fasulye tepeleme olunca kavanozun içindeki  fasulyenın üzerine çıkacak kadar sıcak kaynamış su koyuyoruz ve kaynayan tencere içindeki kapağıda alıp hemen ağzını sıkıca kapatıp ters çeviriyoruz, daha sonra geniş bir tencerenin içine kapaklar altta olacak şekilde şişeleri koyuyoruz şişelerin yarısına kadar sıcak suyuda ekleyip 20 dk kaynatıyoruz, kaynama süresi dolan şileri alıp çok soğuk olmayan bir zemine koyuyoruz ve sabaha kadar ellemiyoruz sabah kalktığınızda şiler soğumuş olacağı için şişelerin sıkılığını kontrol etmeyi mutlaka unutmayın.

Şimdiden afiyer olsun hanımlar.