31 Ağustos 2012 Cuma

Dolmalık patlıcan nasıl kurutulur? ㋡

Pazardan aldığım dolmalık patlıcanlarımı özellikle dolmalık olacakalrı için büyüklerinden seçtim :))
Haftaya getirmeleri için küçüklerinden sipariş verdim onlarıda küçük küçük doğrayıp bir kısmını kurutup bir kısmınıda yemeklik hazırlıcam kısmetse inşallah.
Dolmalık patlıcanlarımı 3 kg aldım, patlıcanları iyice yıkıyoruz ve ortalarından ikiye ayırıp içlerini kabukları incelene kadar çıkarıyoruz, içi çıkan patlıcanları önceden hazırladığımız bir kabın içine çok tuzlu su yapıyoruz  3-4 dk kalması yeterli acılığını alması için ve tuzlu sudan çıkarıdığımız patlıcanları iyice yıkıyoruz ve ardından kağıt havlu yada peçede yardımı ile içini, dışını kuruluyoruz patlıcanlarımızın.
Yıkama,  kurulama işimiz bittiğine göre patlıcanlarımızı çarşaf iğnesi yardımı ile tek tek ipe diziyoruz hanımlar.
İpe dizdiğimiz patlıcanları ben elbise askısına takıp balkona çamaşırlığa asıyorum ve üzerine toz gelmemesi içinde ince bir tülbent örtüyorum iyi fikir :))) aklımı seveyim aklımı

Patlıcanların Kuruma süresi 3-4 hafta Şimdiden afiyet olsun hanımlar.