17 Ağustos 2012 Cuma

Bamya pişirdim ㋡

Bamya pişirmek marifet ister herkez pişiremez desem sanırım ukalalık etmiş olmam, ben kesinlikle bamyanın sümüksü şekilde pişirilmişini yiyemem işte bu yüzden marifet ister diyorum :))
Sevgili anneciğimden öğrendim yemek yapmasını ellerine sağlık kendisinin yemekleri çok lezzetlidir sanırım banada anneciğimden bulaşmış. 

Öncelikle şu konuya değinmek istiyorum organik sebzeye takıntım var yazdan çoğu sebzemizi konserve yaparız kışa hazırlarız yaptığım yemeklerin çoğu organik ürünlerdir.
Resimde gördüğünüz bamyada organik anneciğimin şilede oturan arkadaşı ayşe teyzemizin bahçesinden toplanmıştır organik olan bütün yiyeceklerin lezzeti çok farklı sanırım mevsiminde herşeyi depolamak en mantıklısı. 

Not : Kimsi bamyanın içine kıyma ve salçada atıyor fakat biz sevmediğimiz için koymuyorum.

 Malzemeler
 • Yarım kg bamya
 • 2 adet orta boy soğan
 • 3 adet orta boy domates
 • 4 diş sarımsak
 • 1 küçük limon
 • Zeytin yağı
 • Tuz isteğe göre

 YAPILIŞI
2 Adet Küp küp doğranmış soğanları zeytin (mikatarı size bağlı) yağında pembeleşene kadar karıştıralım, 4 diş sarımsaklarıda atıp 2dk daha karıştıralım,3 adet rendelenmiş domatesleri'de üzerine ilave ederek 5 dk kadar kavuralım, kavrulan sosun içine bamyalarıda ilave ederek 30 dk. kadar kısık ateşte hiç karıştırmadan kaynatalım.
Kaynama süresi dolunca altını kapatım yine hiç karıştırmadan tuzu serpelim ve ardından 1 küçük boy limonu salatanın zerine sıkar gibi gezdirelim yine karıştırmadan kapağını kapatıp 10 dk demlenmesini bekeleyelim, bekleme süresi dolan bamyanın altını tekraradan kısık ateşte yakalım önce yavaş bir şekilde karıştıralım ve pişme süresi bamyanın pişmesine göre ayarlanıp altını kapatalım.

 Afiyet olsun.