30 Ağustos 2012 Perşembe

Ssarımsak turşusu, Salamurası nasıl yapılır ? ㋡

Sarımsağın faydalarını sanırım bilmeyeniz yok, kısaca herderde deva diyebiliriz kendisi için.
Biz ailecek Sarımsaksız yaşayamayız desem abartmış olmam sanırım, hemen hemen her yemeğimin içinde mutlaka kendisini görürsünüz yakışsın yakışmasın ben genelde bütün yemeklerin içine koyarım vede o yemek çook lezzetli olur.
Konserve yöntemini yapmakla hem işimi kolaylaştırmış oluyorum hemde çürümeye karşı muhafaza etmiş oluyoruz hanımlar. :)
Benim yaptığım Konserve için 3 demet sarımsak kullandım sarımsakları ilk önce demetlerinde kabuklu vaziyette tek diş olarak ayırıp topluca içi su dolu kabın içine boşalttım ( bu işin püf noktası hanımlar) bu yöntemle ıslanan sarımsakları  kabuklarından daha kolay soymuş oluyoruz.
Soyulan sarımsakları iyice yıkadıktan sonra sularının tamamen süzülmesi için biraz bekletiyoruz, kuruyan sarımsaklarımızı ayarladığımın cam kavanozun içine boşaltıp üzerine alabildiğince tepesine çıkacak kadar zeytin yağı döküyoruz böylece uzun ömürlü oluyor ben buzdolabında saklamayı tercih ediyorum siz nasıl arzu edersiniz bilemem hanımlar.

Şimdiden afiyet olsun.