19 Ekim 2012 Cuma

Kuru Fasulye ㋡

Son bahar ve kış ayların vaz geçilmezi ve  soframızın eksik olmazlarından olan Baklagileri sık sık tüketmeye dikkat ediyoruz hanımlar :)
Geçelerde bu gün ne pişirsem diye uzun uzun düşündüğümde bir baktım'ki kuru fasulye pişirmişim :=)))

Malzemeler:
3 su bardağı kuru fasulye
( akşamdan ıslatırsak iyi olur ben genelde önceden ıslatıp buzdolabı poşetlerine koyup buzlukta hazır bekletirim :))  )
3 adet orto boy kuru soğan
6 diş sarımsak
2 bardak et suyu
1 çay kaşığı kişniş, karabiber, pulbiber,
1 tatlı kaşığı salça

Yapılışı :
İnce ince doğranmış soğanları  tencerenin içinde az zeytin yağı ile birlikte kısık ateşte kavuruyoruz, kavrulmasına yakın salça ekliyoruz kavrulan soğanların izerine sarımsakları ve sırası ile baharatları'da kattıktan sonra etsuyunu ilave edip fasulyeleride içine koyup hep birlikte harmanlıyoruz eğer suyu gözünüze az gelirse çok bartmayacak şekilde su ilave edip suyun üzerine defne yapraklarınıda ekleyip pişene kadar karıştırmadan kısık ateşte yarım saat pişmeye bırakıyoruz.

Not: Defne yaprağının yemeklere kattı lezzet yüzünden yakışan yemeklere ben 2-3 adet koymayı tercih ediyorum en fazla et ve balık yemeklerine yakışıyor denemenizi tavsiye ederim.
Acıyı çook seven bir aile olduğumuz için mutlaka  servis esnasında fasulyenın üzerinede koymayı ihmal etmiyorum :)

Afiyet olsun hanımlar :))