8 Ekim 2012 Pazartesi

Keçi sütünden Sütlaç

Keçi sütünün kokusu ile bir türlü yıldızımız barışmadı Rabbimin verdiği her nimet için binlerce kere şükürler olsun fakat katlanamıyorum o okuya desem abartmış olmam :(
Evde 2 kg keçi sütü bir kaç gündür sürünüyordu kimse içmeyince bende bozulacak korkusu ile sütlaç yapayımda bizimkilerde tatlıyı görünce bayram etsinler dedim iyide etmişim valla ::)

Sütlaç yapımını sanırım bilmeyen yok bende bilindik usulden sütü tencereye koyup içinede 2 su bardağı pirinci yıkayıp koyup üzerine yarım su bardağı toz seker, 1 paket vanilya, damla sakızı ekleyip kısık ateşte kapağınıda kapatıp birinçler pişene kadar kaynattım.
Pirinçlerin piştiğinden emin olunca altını kapatıp sıcak sıcak kaselere alıp soğuması için buz dolabına beklemeye aldık.
Not : Sütlaç için güveç kasem olsaydı fırın için farklı yapacaktım pirinçleri az pişirip  rondodan geçirip sütlaçları kaselere koyup fırında pişirdikmi  muhteşem lezzetli  oluyor denemenizi tavsiye ederim arkadaşlar.
Servis :
Servis esnasında üserine tarcın sepme yaptım.