1 Kasım 2012 Perşembe

Güveçte kuzu Tandır ㋡

Kurban bayramı dolasıyla gittiğim her yerde et yemeği yedim ve kilo aldım:(
Adapazarında yaşayan  dünyalar tatlsı kardeşim, dostum, arkadasım canım semracımın hediye ettiğin güveçlerimle ilk kuzu tandır pişirdim hanımlar güveçlerim tek kişilik olduğu için servisi çok kolay oldu :=))
Piştikten sonra muhteşem bir kokusu vardı birde o çıtır çıtır görüntüsüde eklenince ayyy yemeye kıyamadım valla ellerime sağlık gene yaprım diyip yiyiverdik :)

Malzemeler :
Yarım kilo kuzu eti
3 orta boy kuru soğan 
5-6 diş sarımsak
2 adet defne yaprağı
yarım kilo mantar
1 yemek kaşığı salça
1 kase rendelenmiş kaşar peyniri
1 çay kaşığı karabiber, kişniş, kimyon, köfte harcı, tuz.

Yapılışı :
Orta boy tencerenin içine kuzu eti, mantarları ve  içine çok az su koyup defne yapraklarınıda ekleyip yaklasık yarım saat orta ateste kaynatıyoruz.
Etler kaynarken bir taraftan tavada iç harcını hazırlıyoruz hanımlar sağanları ince ince doğrayıp az zeytin yağında kavuruyoruz kavrulmasına yakın 1 yemek kasığı domates salcasını eklıyoruz ve ardından sarımsaklarıda ekleyıp 1 dk daha kavuruyoruz...
Pişen etlerimizi tavanın içine küçük küçük doğrayarak koyuyoruz mantarlarıda ekleyip bişen suyunuda boşaltıyoruz sırası ile baharatların hepsini ekleyip iyice harmanlayıyoruz güveçlerin içine alabildiğince koyup üzerinede rendelenmiş kaşar peynirini serpiştiriyoruz.
Hazır olan güveçlerimizi önceden ısıttığımız 180 c lik fırında yaklasık 15 dk pişiriyoruz.

Sunum :
Güveçin yanına beyaz pilav, turşu biber ve ayranla sunum yaptım çokta yakıştı hadi afiyet olsun kızlar :=))