17 Aralık 2012 Pazartesi

Yayla Çorbası ㋡

Bu güzelim çorbayı arkadaşım pınardan öğrendim,  pınar yarma çorbası dedi bende hayır yayla çorbası bunun adı dedim aslında ikisi de çorbanın adı kavga etmeden tatlıya bağladık...
Kış geldimi çorbasız yapamam ben evimden çorba eksik olmaz yayla çorbasını çok ta severdim denk geldikçe içerdim şimdi ben pişiriyorum iyi ki  öğrenmişim :=))
Geçenlerde yaptığım aşureden kalma haşlanmış buğday vardı aklıma yayla çorbası geldi.

Malzeme :
1 adet kuru soğan
yarım kg. buğday
1 adet yumurta
4 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı kuru nane
tuz, yağ,


Yapılışı :
Soğanları rendeliyoruz ve tencerenin içinde az yağda kavrulurken bir taraftan da bir kabın içine bir yumurtayı ve yoğurdu koyup iyice çırpıyoruz kavrulan soğanlara önceden haşladığımız buğdayı ilave edip yavaş yavaş karıştırırken yoğurdu ilave ediyoruz bu işlemi yavaş yapın ki kesilmesin ve içine alabildiğince önceden hazırda bulundurduğum et suyunu da ilave edip tuz, nane de ekleyip kaynayana kadar sürekli karıştırıyoruz.
Yaklaşık yarım saat pişme süresi var.

Afiyet olsun