26 Şubat 2010 Cuma

Borani..

Malzemeler:
1 Bağ kara lahana
2 Soğan
8 Diş sarımsak
Yoğurt
Baharat

Hazırlanışı:
Kara lahanaları güzelce yıkadıktan sonra hiç doğramadan bir tencerede pişene kadar kaynatın.
Pişmiş kara lahanaların suyunu süzün ve demet demet yapıp marul doğrar gibi bir tavanın içine sapları ile birlikte doğrayınız sonra üzerine soğanları küp küp doğrayınız tuz ve Yarım çay bardağı zeytin yağı ilave ederek sık sık karıştırarak kavurunuz.
Kavurma işinizin bitmesine yakın sevdiğiniz baharatlardan ekleye bilirsiniz babannem haşlanmış barbunya 4-5 kaşıklık içine koyuyormuş ben koymuyorum birde yazdan kuruttuğu kırmızı biberleri doğruyo ben pul biber koyuyorum olmadığı için, karabiber, çok az nane, birde gürcülerin çok meşhur baharatı kinziden ilave ediyorum birazda baharatlarla birlikte kavurduktan sonra servis tabağına alabilirsiniz.
Ayrı bir kapta önceden hazırladığınız sarımsakları küçük bir rende ile rendeleyiniz yoğurdu iyice cırpınız hafiif cıvık olması lazım sonra kara lahananın üzerine dökünüz.
İsterseniz şekilli döküp üzerinede baharatlardan süs yapa bilirsiniz göze hoş gözükmesi için...
Not : Bu yemek ıspanaktanda yapıla bilir onunda lezzeti başka oluyor tarife uyarak ıspanaktanda denemenizi tavsiye ederim...

Borani Muhacırların çok meşhur yemeklerinden biridir bende bir muhacır kızı olarak yemek kültürümüzü unutmayanlardanım bu yemeği bannemden öğrendim annem manav kızı (türk) olduğu için onların kültüründe kara lahana fazla yoktur annem sevmediği için kara lahanayı evimize girmezdi..
Bannemden isterdim hep yapmasını şimdide ben yapıyorum çok lezzetli bir yemektir bu yemeği bir yiyen birdaha istiyor :=)..
Afiyet Olsun.